Kardinál Tomáš Špidlík: „Život je příliš krátký na to, abychom četli jen dobré knihy. Musíme si najít ty nejlepší, tedy především ty, z nichž čerpáme Boží moudrost.“ Nezbeda i Cvrček chtějí být právě takovými tiskovinami, které mladým čtenářům ukazují Boží moudrost na přirozeně dobrých věcech, jenž mohou formovat jejich život, vztahy i víru.
Cílem časopisů Nezbeda a Cvrček je nabídka pomoci při výchově dětí a formování jejich vztahů, postojů i svědomí.
Časopis Nezbeda vychází pravidelně od roku 1992 pro děvčata a chlapce školního věku.
Časopis Cvrček vychází pravidelně od roku 2010 jako příloha Nezbedy pro děvčata a chlapce předškolního věku.
V roce 1992 začal pravidelně vycházet křesťanský zábavný měsíčník pro děti Nezbeda. U jeho zrodu stál Mons. Jan Graubner, který chtěl v nové, svobodné době vytvořit také křesťanský časopis pro děti s cílovou skupinu mladších čtenářů ve věku od 8 do 12 let.
V roce 2010 vznikl Cvrček, časopis pro předškolní děti, který je distribuován jako volitelná příloha Nezbedy. Duší tohoto časopisu a zakladateli jsou manželé Lucie a Josef Civínovi. Se svými spolupracovníky pravidelně připravují podklady podle celoroční koncepce.
Vydavatelem je obecně prospěšná společnost Časopis Nezbeda a Cvrček založená Arcibiskupstvím olomouckým.
adresa: Divadelní 3242, 760 01 Zlín
tel.: 739 344 031
e-mail: info@casopisnezbeda.cz
Od počátku vydávání Nezbedy je jasné, že se nejedná o podnikatelský záměr, ale o službu a pastorační projekt. Jako "křesťanský" nikdy nebude výdělečný. Během třiceti let se do vydávání časopisů neblaze promítají především skutečnosti: rozvoj digitální techniky poskytující mládeži lacinou zábavu a méně času, který rodiče věnují svým dětem. Nezanedbatelný je také neustálý nárůst cen od výroby tiskovin až po jejich rozesílání.
Stejně jako klesají počty věřících v naší církvi, tak klesá i počet dětských čtenářů. V žádném případě nechceme finanční zátěž přenášet na předplatitele. Nezbývá, než neustále vyhledávat a oslovovat dárce a sponzory.
Vydávání obou časopisů je po celou dobu své existence plně závislé na finančních darech.
Využití:
• Dorovnání finančních schodků při neustálém navyšování cen poštovného a tisku
• Propagační akce a inzerce
• Chod redakce – platy a honoráře
Cílem časopisů Nezbeda a Cvrček je nabídka pomoci při výchově dětí a formování jejich vztahů, postojů a svědomí prostřednictvím tiskového apoštolátu.